Video
Mediacje w przestrzeni szkolnej – jak efektywnie wprowadzić i wykorzystać?
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania szkolenia autorstwa Katarzyny Płuski pt. „Mediacje w przestrzeni szkolnej – jak efektywnie wprowadzić i wykorzystać?”. Mediacje pomagają rozwiązywać konflikty w sposób pokojowy i efektywny. Są uznawane za jedną z alternatywnych metod rozwiązywania sporów, tzw. ADR. Ekspertka informuje i radzi: W jaki sposób uczyć uczniów sztuki mediacji? Jakie korzyści przynosi stosowanie mediacji w szkole? Jakiego rodzaju konflikty można łagodzić i rozwiązywać dzięki mediacjom rówieśniczym? Jakie kompetencje powinien mieć dobry mediator? »
Wykorzystanie metod coachingowych w doradztwie zawodowym w szkole
Zapraszamy do zapoznania się ze szkoleniem autorstwa Katarzyny Cieloch pt. Wykorzystanie metod coachingowych w doradztwie zawodowym w szkole. Eksperta odpowiada m.in. na pytania: Czym jest coaching? W jaki sposób można wykorzystać coaching w pracy w szkole? Jakie są zalety stosowania metod coachingowych w pracy z uczniem? Jakie są metody coachingowe, które można zastosować w pracy z młodzieżą podczas zajęć doradztwa zawodowego w szkole? Nowe propozycje form nauki, przedstawione przez ekspertkę, wzbogacą warsztat pracy nauczyciela doradcy zawodowego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. »
Nauka autoprezentacji na zajęciach doradztwa zawodowego. Techniki, metody i porady
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania szkolenia autorstwa Katarzyny Płuski pt. „Nauka autoprezentacji na zajęciach doradztwa zawodowego. Techniki, metody i porady?”. Ekspertka: wyjaśnia, czym jest autoprezentacja, podpowiada, w jaki sposób rozwijać umiejętność autoprezentacji u uczniów, podaje najważniejsze zasady skutecznej autoprezentacji, wymienia techniki prezentowania się dostępne dla uczniów, zwraca uwagę na zachowania, których warto unikać podczas autoprezentacji, podpowiada, w jaki sposób udzielać prezentującemu się uczniowi wartościowych informacji zwrotnych, proponuje możliwe do zastosowania w pracy z dzieckiem metody nauki prezentowania się. Szkolenie zawiera liczne pomysły na ćwiczenia i zabawy edukujące, a także wartościowe praktyczne porady wynikające z doświadczeń prowadzącej. »
Podcasty
Etapy uczenia się Noela Burcha oraz oduczania się Alvina Tofflera
Podejmując temat uczenia się przez całe życie, nie sposób nie podjąć tematu istnienia etapów samego uczenia się oraz etapów oduczania się. Michał Okrasa omawia teorie etapów uczenia się Noela Burcha oraz teorię oduczania się Alvina Tofflera. Wysłuchaj podcastu, z którego dowiesz się m.in.: Czym są etapy uczenia się i jak wygląda każdy z nich Jakie aktywności uczniów można wyróżnić na każdym z czterech etapów uczenia się Dlaczego poznanie modelu Burcha jest niezbędne dla zrozumienia procesu uczenia się Na czym polega teoria oduczania się Alvina Tofflera i dlaczego powinien znać ją każdy nauczyciel »
Idea uczenia się przez całe życie
Raport „The future of skills: employment in 2030” wskazuje, że w nadchodzących latach jednymi z ważniejszych kompetencji przyszłości związane są z umiejętnościami interpersonalnymi, społecznymi, systemowymi i poznawczymi. Wymieniane są m.in.: uczenie siebie oraz innych, aktywna nauka i słuchanie oraz współdziałanie. Wysłuchaj podcastu, z którego dowiesz się m.in.: Jakie są główne umiejętności i kompetencje wskazane w raporcie The future of skills: employment in 2030 Czym jest lifelong learning i jakie są trzy jego wymiary Jak i po co wprowadzać ideę uczenia się przez całe życie w szkole »
Wykorzystanie cyklu Kolba na lekcji
Cykl Kolba opisuje sposób uczenia się. Opiera się on na czterech następujących po sobie krokach: doświadczenie – refleksję – wiedzę – praktykę. Cykl ten jest określany jako model uczenia się przed doświadczenie i opisuje sposób, w jaki ludzie mogą doświadczenie przekształcać w wiedzę, po to by następnie wykorzystać ją w praktyce i przekształcać postawy i zachowania. Michał Okrasa wyjaśnia, jak wykorzystać cykl Kolba na lekcjach. Wysłuchaj podcastu, z którego dowiesz się m.in.: Na czym polega i z jakich etapów składa się cykl Kolba Co daje stosowanie cyklu Kolba na lekcji Jakie korzyści daje uświadomienie uczniom różnorodności metod uczenia się »