Video
Moc słów – jak sposób komunikowania kształtuje nasz wizerunek
Zapraszamy od udziału w szkoleniu autorstwa Katarzyny Płuski pt. „Moc słów – jak sposób komunikowania kształtuje nasz wizerunek”. Eksperta zawarła w treści odpowiedzi między innymi na pytania: Czym jest komunikacja werbalna? Jakie bariery mogą utrudniać przekaz komunikatów? Na czym polega aktywne słuchanie? Jaka jest rola komunikatów niewerbalnych? Jakie style komunikowania wyróżniają badacze? Czym jest wizerunek i jaki wpływ na jego kształt ma sposób komunikowania? »
Mediacje w przestrzeni szkolnej – jak efektywnie wprowadzić i wykorzystać?
Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania szkolenia autorstwa Katarzyny Płuski pt. „Mediacje w przestrzeni szkolnej – jak efektywnie wprowadzić i wykorzystać?”. Mediacje pomagają rozwiązywać konflikty w sposób pokojowy i efektywny. Są uznawane za jedną z alternatywnych metod rozwiązywania sporów, tzw. ADR. Ekspertka informuje i radzi: W jaki sposób uczyć uczniów sztuki mediacji? Jakie korzyści przynosi stosowanie mediacji w szkole? Jakiego rodzaju konflikty można łagodzić i rozwiązywać dzięki mediacjom rówieśniczym? Jakie kompetencje powinien mieć dobry mediator? »
Wykorzystanie metod coachingowych w doradztwie zawodowym w szkole
Zapraszamy do zapoznania się ze szkoleniem autorstwa Katarzyny Cieloch pt. Wykorzystanie metod coachingowych w doradztwie zawodowym w szkole. Eksperta odpowiada m.in. na pytania: Czym jest coaching? W jaki sposób można wykorzystać coaching w pracy w szkole? Jakie są zalety stosowania metod coachingowych w pracy z uczniem? Jakie są metody coachingowe, które można zastosować w pracy z młodzieżą podczas zajęć doradztwa zawodowego w szkole? Nowe propozycje form nauki, przedstawione przez ekspertkę, wzbogacą warsztat pracy nauczyciela doradcy zawodowego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. »
Podcasty
Etapy uczenia się Noela Burcha oraz oduczania się Alvina Tofflera
Podejmując temat uczenia się przez całe życie, nie sposób nie podjąć tematu istnienia etapów samego uczenia się oraz etapów oduczania się. Michał Okrasa omawia teorie etapów uczenia się Noela Burcha oraz teorię oduczania się Alvina Tofflera. Wysłuchaj podcastu, z którego dowiesz się m.in.: Czym są etapy uczenia się i jak wygląda każdy z nich Jakie aktywności uczniów można wyróżnić na każdym z czterech etapów uczenia się Dlaczego poznanie modelu Burcha jest niezbędne dla zrozumienia procesu uczenia się Na czym polega teoria oduczania się Alvina Tofflera i dlaczego powinien znać ją każdy nauczyciel »
Idea uczenia się przez całe życie
Raport „The future of skills: employment in 2030” wskazuje, że w nadchodzących latach jednymi z ważniejszych kompetencji przyszłości związane są z umiejętnościami interpersonalnymi, społecznymi, systemowymi i poznawczymi. Wymieniane są m.in.: uczenie siebie oraz innych, aktywna nauka i słuchanie oraz współdziałanie. Wysłuchaj podcastu, z którego dowiesz się m.in.: Jakie są główne umiejętności i kompetencje wskazane w raporcie The future of skills: employment in 2030 Czym jest lifelong learning i jakie są trzy jego wymiary Jak i po co wprowadzać ideę uczenia się przez całe życie w szkole »
Wykorzystanie cyklu Kolba na lekcji
Cykl Kolba opisuje sposób uczenia się. Opiera się on na czterech następujących po sobie krokach: doświadczenie – refleksję – wiedzę – praktykę. Cykl ten jest określany jako model uczenia się przed doświadczenie i opisuje sposób, w jaki ludzie mogą doświadczenie przekształcać w wiedzę, po to by następnie wykorzystać ją w praktyce i przekształcać postawy i zachowania. Michał Okrasa wyjaśnia, jak wykorzystać cykl Kolba na lekcjach. Wysłuchaj podcastu, z którego dowiesz się m.in.: Na czym polega i z jakich etapów składa się cykl Kolba Co daje stosowanie cyklu Kolba na lekcji Jakie korzyści daje uświadomienie uczniom różnorodności metod uczenia się »