• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

Artykuły

8. Nie widzę? Nie słyszę? Nie chodzę? Pracuję! 5 maja Europejski Dzień Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnością.Scenariusz zajęć dla uczniów klas I–III

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa  zawodowego dla klas I–III: uczeń opisuje, czym jest praca, i omawia jej znaczenie w życiu człowieka na wybranych przykładach oraz planuje swoje działania lub działania grupy, wskazując na podstawowe czynności i zadania niezbędne do realizacji celu; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325). Cele główne: uczeń opisuje, czym jest praca, i omawia jej znaczenie w życiu człowieka na wybranych przykładach, uczeń planuje swoje działania lub działania grupy, wskazując na podstawowe czynności i zadania niezbędne do realizacji celu. Cele szczegółowe:Uczeń: rozwija wiedzę w temacie niepełnosprawności, rozwija własną postawę prospołeczną, rozwija własną wrażliwość, empatię i akceptację w stosunku do innych osób w swoim otoczeniu, rozpoznaje potrzeby osób z niepełnosprawnością w sytuacjach zawodowych, omawia znaczenie pracy w życiu każdego człowieka, w tym osoby z niepełnosprawnością. Metody pracy: miniwykład, dyskusja, burza mózgów, praca w grupach. Środki dydaktyczne: Ukryte talenty (załącznik nr 1) – dla każdej grupy, Sławne osoby z niepełnosprawnością [1] – prezentacja, rzutnik lub tablica interaktywna, komputer z dostępem do Internetu. Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Aktualnie przeglądasz

Maj 2024 - Nr 57
DQ 57 maj 2024