• WSZYSTKIE
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019

Praca z uczniem zdolnym w doradztwie zawodowym

Autor: Agnieszka Kośkiewicz

Dodano: 15 stycznia 2022

Dzieci przychodzą na świat z różnym potencjałem rozwojowym. Dużo zależy od tego, kiedy potencjał zostanie rozpoznany i w jaki sposób będzie rozwijany. Gdy uczeń rozpoczyna naukę w szkole, warto rozpoznać jego zdolności i tworzyć warunki do ich rozwoju. Czy uczeń zdolny mierzy się z jakimiś trudnościami? Czy każdy uczeń zdolny jest świadomy swoich talentów? Skąd ma się o nich dowiedzieć? Czy wykorzystuje swój potencjał w planowaniu kariery? Czy posiadanie zdolności ogólnych lub specjalnych wystarcza do osiągnięcia sukcesu życiowego? Celem artykułu jest przedstawienie głównych założeń  doradztwa zawodowego dla uczniów zdolnych w oparciu o ich charakterystykę, potrzeby i wyzwania rozwojowe.

  • Jak zidentyfikować ucznia zdolnego? Sposoby identyfikacji ucznia zdolnego
  • Jakie są najważniejsze wyzwania rozwojowe i potrzeby ucznia zdolnego
  • Jakie są cechy charakterystyczne ucznia zdolnego?
  • Czym charakteryzuje się specyfika doradztwa zawodowego dla ucznia zdolnego?

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Słowa kluczowe:
doradztwo zawodowe

Aktualnie przeglądasz

Luty 2022 - Nr 30
DQ30