• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

6. Plan – narzędzie samodyscypliny. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VI

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 26 lutego 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas IV–VI: uczeń planuje swoje działania lub działania grupy, wskazując szczegółowe czynności i zadania niezbędne do realizacji celu; załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Cel główny:

  • rozwijanie umiejętności planowania i samodyscypliny.

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • tworzy plan działań osobistych lub grupowych,
  • poznaje sposoby efektywnego zarządzania sobą w czasie,
  • rozwija umiejętność określania priorytetów i wyznaczania realistycznych celów,
  • uświadamia sobie znaczenie samodyscypliny w realizacji postawionych zadań.

Metody pracy:

  • miniwykład,
  • metoda symulacyjna,
  • metoda problemowa,
  • dyskusja grupowa,
  • praca indywidualna,
  • praca w grupie.

Środki dydaktyczne:

  • rekwizyty do ćwiczenia nr 1: plecak, opcjonalnie prowiant (kanapki, batonik), woda, herbata, telefon, powerbank, zapasowa kurtka, peleryna przeciwdeszczowa, czapka, apteczka, latarka,
  • Mój plan dnia (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia do pobrania na www.doradztwoszkolne.pl),
  • kartki A4 i długopis – dla każdej grupy,
  • Propozycje tematów projektów (załącznik nr 2).

Przewidywany czas realizacji: 60 min.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.

Aktualnie przeglądasz

Marzec 2024 - Nr 55
Doradztwo zawodowe 55