• WSZYSTKIE
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020

9. Pracoholizm. Jak go rozpoznać? Jak mu zapobiec? Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII

Katarzyna Kielisiak

Autor: Katarzyna Kielisiak

Dodano: 24 lipca 2023

Cel główny:

  • uczeń uzasadnia znaczenie pracy w życiu człowieka oraz rozumie zagrożenie wynikające z poświęcania nadmiernej ilości czasu na życie zawodowe.

Cele szczegółowe:
Uczeń:

  • określa aspiracje i potrzeby w zakresie własnego rozwoju i możliwe sposoby ich realizacji,
  • analizuje znaczenie i możliwości doświadczania pracy,
  • wskazuje wartości związane z pracą i etyką zawodową,
  • potrafi dostrzec symptomy pracoholizmu i podaje propozycje działań profilaktycznych.

Metody pracy:

  • praca grupowa,
  • praca w parach,
  • studium przypadku,
  • burza mózgów,
  • miniwykład,
  • rozmowa kierowana.

Środki dydaktyczne:

  • karta pracy,
  • flipchart i pisaki,
  • kartki,
  • monitor (tablica) multimedialny lub ekran i rzutnik,
  • Obrazy pracoholizmu (załącznik nr 1),
  • Historia Roberta – case study (załącznik nr 2).

Przewidywany czas realizacji: 45 min.

Pozostało jeszcze 99% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Kielisiak

Autor: Katarzyna Kielisiak

Doradca zawodowy i coach kariery, trener zmiany, certyfikowany projektant kariery metodologii „CareerDesign”. Absolwentka programu rozwoju i treningu kompetencji „Master Class Doradcy Kariery – Trening Budowania Mocy”. Specjalista Obrazkowego Testu Zawodów BBT (tzw. Test Achtnicha), projekcyjnej metody wyjaśniania skłonności zawodowych. Absolwentka UJ na Wydziale Historycznym.
Słowa kluczowe:
klasy VII-VIII

Aktualnie przeglądasz

Sierpień 2023 - Nr 48
48