Złodzieje czasu – jak zarządzać sobą w czasie dla efektywnego planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej?

Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Dodano: 2 stycznia 2024

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla uczniów szkół ponadpodstawowych: uczeń ustala swoje cele, zadania i działania w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej; załącznik nr 4, 5 i 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).

Scenariusz zajęć Szkoły ponadpodstawowe

Cele główne:

  • identyfikacja osobistych „złodziei czasu”,
  • zrozumienie wpływu zarządzania sobą w czasie na osiąganie celów edukacyjnych i zawodowych.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

  • rozwija umiejętności planowania i priorytetyzacji zadań,
  • podnosi świadomości własnych nawyków i postaw wpływających na efektywność.

Metody pracy:

  • burza mózgów,
  • praca indywidualna,
  • praca w grupie.

Środki dydaktyczne:

  • tablica lub flipchart z narzędziem do zapisywania,
  • „Kwestionariusz Złodzieje czasu” (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia),
  • koperty (liczba zależna od liczby wybranych w ćw. 3. „złodziei czasu”),
  • kartki A4 (liczba jw.), długopisy,
  • „Złodzieje czasu – plan działania” (dla każdego ucznia) [1].

Przewidywany czas realizacji: 60 min.

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto, a otrzymasz m.in.:

  • praktyczne wskazówki, które pomogą Ci w realizacji doradztwa zawodowego w Twojej placówce
  • atrakcyjne graficznie materiały – scenariusze i karty pracy
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Płuska

Autor: Katarzyna Płuska

Specjalista ds. komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), certyfikowany trener umiejętności społecznych (TUS) 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, absolwentka specjalizacji zarządzania zasobami ludzkimi (Politechnika Łódzka), menedżer oświaty, trener soft skills, autorka serwisu „Miękko o kompetencjach” www.katarzynapluska.pl. Twórczyni tematycznych artykułów, e-booków, pomocy dydaktycznych oraz kursów online. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące obszarów komunikacji interpersonalnej, kompetencji miękkich, zarządzania personelem oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57
Dostępny w wersji elektronicznej