Skorzystaj ze scenariuszy zajęć do realizowania doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych. Scenariusze zostały opracowane z uwzględnieniem treści programowych określonych przez MEN dla poszczególnych typów szkół.

„Nie taki diabeł straszny…” – tworzenie szytego na miarę CV, przez osoby wkraczające na rynek pracy. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas szkół ponadpodstawowych, uczeń: sporządza i aktualizuje dokumenty aplikacyjne zgodnie z wymaganiami pracodawców; Załącznik nr 4, 5, 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego. Cel główny: uczeń potrafi sporządzić i/lub zaktualizować CV zgodnie ze swoim statusem na rynku pracy, w odpowiedzi na oczekiwania potencjalnych pracodawców. Cele szczegółowe: Uczeń: zna elementy i istotną kolejność informacji zamieszczonych w CV kandydata wchodzącego na rynek pracy, umie stworzyć krótką notatkę o sobie bazując na wiedzy o swoich zasobach i osiągnięciach, rozumie rolę procesu samopoznania w tworzeniu CV, rozumie i potrafi posłużyć się tzw. językiem korzyści podczas tworzenia autorskiego CV. Metody pracy: praca w parach/praca grupowa, rozmowa kierowana, praca indywidualna. Środki dydaktyczne: Moduły CV (załącznik nr 1 – dla każdego ucznia) Wskazówki do tworzenia CV (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia) Wskazówki do tworzenia CV (załącznik nr 2 – dla każdego ucznia) Szablon CV (załącznik nr 3 – dla każdego ucznia) flipchart, pisaki. Przewidywany czas realizacji: 45 min. »

Poznawanie własnych zasobów. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Scenariusz przeznaczony jest do pracy w grupach i pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas szkół ponadpodstawowych: 2. Świat zawodów i rynek pracy, 2.4: uczeń: konfrontuje własne zasoby ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy; załącznik nr 4, nr 5 i nr 6 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego. Cele główne: wyposażenie ucznia w wiedzę dotyczącą własnych predyspozycji osobowościowych i ograniczeń zdrowotnych, uświadomienie uczniowi związku istniejącego pomiędzy predyspozycjami a możliwą ścieżką kariery zawodowej. Cele szczegółowe: Uczeń: zna specyfikę zawodów oraz ograniczenia wynikające ze stanu zdrowia stanowiące przeciwskazanie do ich wykonania, potrafi scharakteryzować grupy zawodów właściwe dla posiadanych predyspozycji, wskazuje swoje mocne i słabe strony w kontekście planowanych form wykonywania pracy zawodowej. Metody pracy: indywidualna, dyskusja, burza mózgów. Środki dydaktyczne: Moje plany i sukcesy (załącznik nr 1 – po jednym dla każdego ucznia), Tabela – SWOT (załącznik nr 2 – po jednym dla każdego ucznia), długopisy, tablica, kreda. Przewidywany czas realizacji: 45 min. »

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57
Dostępny w wersji elektronicznej