Skorzystaj ze scenariuszy zajęć do realizowania doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych. Scenariusze zostały opracowane z uwzględnieniem treści programowych określonych przez MEN dla poszczególnych typów szkół.

Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna. Scenariusz zajęć dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Scenariusz przeznaczony jest do pracy przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla liceów ogólnokształcących i techników uczeń: określa własny system wartości, w tym wartości związanych z pracą i etyką zawodową oraz sporządza bilans własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy („portfolio"), załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego.                                                                                                                                      Cel główny:  określenie źródeł motywowania do samorozwoju. Cele szczegółowe: Uczeń: rozumie, czym jest motywacja do samorozwoju, rozróżnia rodzaje motywacji – wewnętrzną i zewnętrzną, zna źródła motywacji wewnętrznej i zewnętrznej, identyfikuje własne działania motywowane wewnętrznie i zewnętrznie, zwiększa świadomość korzyści płynących z osiągania celów edukacyjnych i zawodowych, a także zasobów, które pomagają w ich osiągnięciu, identyfikuje czynniki, które utrudniają mu efektywne działanie. Metody pracy: miniwykład, dyskusja, praca indywidualna, praca grupowa, burza mózgów. Środki dydaktyczne: przyrządy do pisania, flipchart. Przewidywany czas realizacji: 45 min. »

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57

Nowoczesne Doradztwo Zawodowe nr 57
Dostępny w wersji elektronicznej